Learn Spanish traveling around Ecuador

Las Peñas, Guayaquil, Ecuador

Guayaquil

• In this story, a Guayaquil native gives a tour of his hometown to a visiting friend.
  • Guayaquil is Ecuador’s largest city and a chief port. It is a popular transit hub for travelers, many of which go on to visit the Galapagos Islands.
  • Learn various travel and tourism vocabulary in Spanish.
Guayaquil downtown, Ecuador

A veces cuando piensas sobre tu ciudad natal, en realidad no la conoces mucho. Cuando vivimos en algún lugar, no nos damos cuenta de lo bueno que es. Especialmente cuando Guayaquil es mi ciudad natal y tengo que ser el guía para mi amigo.

Translate
Sometimes when you think about your hometown, actually you do not know much about it. When we live somewhere, we don’t realize how good it is. Especially when Guayaquil is my hometown and I have to be a tour guide for my friend.
Malecon Guayaquil, Ecuador

Mi amigo vino a visitar Guayaquil por 2 días antes de ir a Galápagos. Lo llevé a hacer turismo ayer. En primer lugar, fuimos al Malecón 2000. Era muy bonito y grande, había mucha gente que se juntaba a lo largo de la costa. La pasarela era de 2.5 kilómetros y había muchos lugares aquí adelante. Desde el principio hasta el final la vista fue espectacular así que tomamos muchas fotos.

Translate
My friend comes to visit Guayaquil for 2 days before going to Galápagos. I took him to do sightseeing yesterday. The first place we went to is Malecón 2000. It was very beautiful and big, there were many people that were hanging out on the coast. The walkway was about 2.5 kilometers and there were many places here. From the beginning to the end the view was spectacular and we took a lot of photos
Catedral Metropolitana at Parque Bolivar, Guayaquil Ecuador

Después de caminar por un rato, súbitamente estábamos en La Catedral Metropolitana de Guayaquil. Estaba en pleno centro del Guayaquil en el parque Seminario. La catedral fue destruida en un incendio en 1892, luego fue reconstruida entre 1924 – 1937. Mi amigo y yo nos impresionamos con la catedral porque era muy hermosa.

Translate
After walking for a while, suddenly we were at La Catedral Metropolitana de Guayaquil. It was in the center of the park Seminario in Guayaquil. The cathedral was destroyed in the fire in 1892, after that it was reconstructed between 1924 – 1937. My friend and I were impressed with the cathedral because it was very beautiful.
Parque Seminario, iguana in Ecuador

Una vez que dejamos la catedral inmediatamente intenté encontrar a las iguanas en el parque Seminario. Yo sabía que a mi amigo le gustaban mucho las iguanas, entonces fuimos para verlas. Mi amigo tomó muchas fotos y estaba muy feliz. Al final, fuimos al restaurante Amador Marisquería y ordenamos dos ceviches de camarón. Estaban muy frescos porque aquí Guayaquil es famoso por los maricos.

Translate
Once we left the cathedral, we immediately tried to find iguana in the Seminario park. I knew that my friend liked iguanas so much, therefore we went to see them. My friend took a lot of photos and he was very happy. In the end, we went to the restaurant Amador Marisquería and we ordered 2 shrimp ceviches. It was very fresh because here in Guayaquil is famous for the seafood.
Santa Ana church, view of Las Peñas, Guayaquil, Ecuador

Caminamos más, hacía la pasarela de la costa y luego llegamos a Las Peñas. Había muchas casas coloridas y de repente me sentí como cuando estuve en Italia. Mi amigo quiso caminar al Cerro Santa Ana sin embrago para poder ir, tuvimos que subir 444 escalones. Finalmente llegamos a la parte superior, estábamos muy cansados, pero valió la pena. Había una verdadera vista panorámica allí.

Translate
We walked more along the sidewalk of the coast and then we arrived at Las Peñas. There were many colorful houses and I suddenly felt like when I was in Italy. My friend wanted to walk up to Cerro Santa Ana, however, to go there, we had to walk up 444 stairs. Finally, we arrived at the top part, we were very tired but it was worth it. There was a real panoramic view there.

Al final del día, tuvimos que despedirnos porque mi amigo va a Galápagos mañana. Yo vi muchas cosas que nunca pensé sobre Guayaquil. Fue un buen día para mí, porque este día hizo que mi ciudad natal me guste más que antes. Siempre y cuando Guayaquil sea seguro, creo que los extranjeros podrían venir aquí con seguridad.

At the end of the day, we had to say goodbye because my friend is going to Galapagos Islands tomorrow. I saw many things that I never thought of about Guayaquil. It was a good day for me because this day made me love my hometown more than before. As long as Guayaquil is safe, I believe that foreigners will come here for sure.